Hnízdění v roce 2016

05.04.2021

Výskyt páru sokola stěhovavého byl v roce 2016 poprvé zaznamenán 6. března. Toho dne byl pozorován při hnízdních projevech. Hnízdo se třemi mláďaty bylo nalezeno 19. května. První mládě bylo pozorováno mimo hnízdo v letu a při krmení ve společnosti obou rodičů 9. června.

K hnízdním projevům a úspěšnému vyhnízdění sokola stěhovavého došlo v Moravském krasu téměř po padesáti letech (K. Hudec zaznamenal poslední hnízdění v roce 1968, i tohle hnízdění bylo ojedinělé bez předchozí několikaleté kontinuity). I přes intenzivní monitoring v minulých letech nedošlo k zaznamenání žádné z těchto aktivit, pouze byly pozorovány ojedinělé zálety jednotlivců. 

NPR Vývěry Punkvy, mládě v letu. Uvedený snímek mě stál patnáct stovek, za tuto částku jsem si půjčil objektiv. Letecký den se ovšem nekonal, trochu se vydařil jen jeden snímek.
NPR Vývěry Punkvy, mládě v letu. Uvedený snímek mě stál patnáct stovek, za tuto částku jsem si půjčil objektiv. Letecký den se ovšem nekonal, trochu se vydařil jen jeden snímek.
 První hnízdo sokola stěhovavého v Moravském krasu (a na celé jižní Moravě) po téměř padesáti letech. NPR Vývěry Punkvy. 31. 5. 2016. © R. Bedan
První hnízdo sokola stěhovavého v Moravském krasu (a na celé jižní Moravě) po téměř padesáti letech. NPR Vývěry Punkvy. 31. 5. 2016. © R. Bedan
NPR Vývěry Punkvy. Vylétlá mláďata při odpočinku na hnízdní skále.
NPR Vývěry Punkvy. Vylétlá mláďata při odpočinku na hnízdní skále.
NPR Vývěry Punkvy, samice při krmení, na noze je vidět kroužek.
NPR Vývěry Punkvy, samice při krmení, na noze je vidět kroužek.
NPR Vývěry Punkvy, nejdůležitější fotografie tohoto webu. Můj první snímek sokola v Moravském krasu. Tím to vše začalo.
NPR Vývěry Punkvy, nejdůležitější fotografie tohoto webu. Můj první snímek sokola v Moravském krasu. Tím to vše začalo.
sokolmk.webnode.cz
Sokol stěhovavý Moravský kras
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!